Zašto se ukida predmet Informatika u 3. i 4. razredu gimnazije?
Društvo za informatiku Srbije i Udruženje informatičkih delatnosti Privredne komore Srbije organizovali su okrugli sto sa temom Zašto se ukida predmet Informatika u 3. i 4. razredu gimnazije?. Razgovor su inicirali profesori Informatike iz više gradova u Srbiji, reagujući na predlog Komisije za izradu novog predloga nastavnog plana za gimnazije u kome je predviđeno ukidanje predmeta Informatika u 3. i 4. razredu gimnazije. Inače, komisiju je imenovao Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja. Sastanku je prisustvovalo 40 profesora informatike u gimnazijama, profesori univerziteta, predstavnici Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, Ministarstva za prosvetu, Ministarstva za telekomunikacije i informaciono društvo, Udruženja informatičke delatnosti i Društva za informatiku Srbije.
Na sastanku su izneti sledeći stavovi:
- privredi i svim drugim delatnostima potrebni su stručnjaci koji imaju mnogo viši nivo obrazovanja iz informatike, - nezadovoljavajući je odnos našeg obrazovanja prema informatici kao predmetu u školama i to se manifestuje u tretiranju informatike kao izbornog predmeta u osnovnim školama i najavom još manjeg fonda časova u gimnazijama, - obrazovni sistem u Srbiji je inferioran u odnosu na potrebe da se obrazuju kadrovi za život u savremenom informacionom društvu, - efekti sadašnjeg obrazovanja iz informatike su nezadovoljavajući i to se vidi u slaboj osposobljenosti najvećeg broja učenika da primenjuju znanja iz informatike i započnu kvalitetne studiranje na fakultetima iz oblasti informatike, - raspoloživi podaci pokazuju da je Srbija među poslednjim zemljama u Evropi u pogledu informacione pismenosti, - nastava iz informatike treba da osposobi učenike da kada se zaposle mogu primenom informacionih tehnologija da rešavaju poslovne i druge zadatke. U savremenom društvu informatika je postala osnovna infrastruktura za svakodnevni život i rad, - razvoj kvalitetnih kadrova, koji su sposobni da primenjuju informacione tehnologije, je preduslov za prevazilaženje dugogodišnje krize i razvoj Srbije.
Na okruglom stolu Zašto se ukida predmet Informatika u 3. i 4. razredu gimnazije?, nakon diskusija je zaključeno:
- da se na portalu Privredne komore Srbije otvori forum na kome će se u naredne tri nedelje prikupiti i drugi komentari stanja i predlozi potrebnih mera za poboljšanje statusa obrazovanja iz informatike u gimnazijama, - da se na osnovu iznetih mišljenja formiraju konkretni predlozi za bolje uređivanje statusa i izvođenje nastave iz informatike i - da se organizuje sastanak sa Komisijom za izradu predloga nastavnog plana za gimnazije.