Ceo tekst mogu da vide samo registrovani članovi! Registracija je BESPLATNA i možete se registrovati ako kliknete OVDE
5. april. 2019.
INTEGRACIJA MUZIČKIH AKTIVNOSTI U RAZREDNOJ NASTAVI
Naučni rad na osnovu sprovedenog empirijskog neeksperimentalnog istraživanja o integraciji muzičkih aktivnosti u razrednoj nastavi na časovima iz predmeta koji nisu muzička kultura.
Cilj tog istraživanja, koje je obuhvatilo uzorak od 122 učitelja, bio je da se ispitaju stavovi i procene učitelja o vrsti i stepenu te integracije, a primenjen je posebno dizajniran skaler procjene o mogućnostima i primeni tih aktivnosti.
Istraživanje je sproveo doktorant na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Banjoj Luci Darko Ratković.
word dokumenti
.zip format
Rad - 18 stranica
Biografija autora - 1 strana
Bibliografija naučnih i stručnih radova - 2 strane
Rezime:
Cilj empirijskog neeksperimentalnog istraživanja je bio da ispitamo stavove i procjene učitelja o vrsti i stepenu integracije muzičkih aktivnosti sa drugim predmetima u razrednoj nastavi. Na prigodnom uzorku od 122 učitelja koji rade u razrednoj nastavi primijenjen je posebno dizajniran skaler procjene o mogućnostima i primjeni integracije muzičkih aktivnosti u razrednoj nastavi SPIMA (α=0,80). Razlike u uticaju sociodemografskih varijabila navedene procjene učitelja su provjeravane pomoću t-testa za nezavisne uzorke (t-test) i jednofaktorskom analizom varijanse (ANOVA). Podaci su obrađeni pomoću statističkog softvera SPSS 19.0 za Windows. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici od navedenih pet muzičkih aktivnosti u nastavi muzičke kulture najviše integrišu pjevanje, a zatim slušanje muzike. Ostale tri aktivnosti (sviranje, stvaralaštvo i muzičke igre) nisu dovoljno zastupljene. Uočeno je da nastavnici sa najviše radnog iskustva najčešće integrišu aktivnost pjevanja. Kada je distribucija po predmetima u pitanju rezultati ukazuju na najčešću primjenu muzičkih igara u okviru fizičkog vaspitanja, pjevanje u nastavi srpskog jezika i prirode i društva dok je slušanje muzike najviše zastupljeno u nastavi likovne kulture. Najmanji stepen integracije je ostvaren sa nastavom matematike.