У овом тексту дајемо модел Програма екскурзије основне школе урађеног на основу Правилника о измени Правилника о наставном плану и програму основног образовања и васпитања (Сл.Гл.РС- Просветни гласник, бр.1/09) који прописује да:
- Одељенска и стручна већа школе предлажу програм екскурзије, који достављају наставничком већу ради разматрања и доношења.
- Екскурзија може да се изведе ако је савет родитеља дао сагласност на програм и цену екскурзије и избор агенције.
- Програм екскурзије садржи: образовно-васпитне циљеве и задатке; садржаје којима се постављени циљеви остварују; планирани обухват ученика; носиоце предвиђених садржаја и активности; трајање; путне правце; техничку организацију и начин финансирања.
- План дежурства ученика и наставника за време путовања саставни је део програма екскурзије.
ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ
Упознавање културног, историског и духовног наслеђа и привредних достигнућа која су у вези са делатношћу школе
ОШ Радомир Јовановић
Београд
Програм екскурзије за први разред
Образовно васпитни циљеви:
Схватање значаја здравља и здравих стилова живота
Садржаји екскурзије:
Садржаји екскурзије ће се реализовати у оквиру предвиђенихдестинација:Београд Пећинци (обилазак Музеја хлеба) Јаково (обилазак салаша Стремен) манастир Фенек(обилазак и кратко историографско упознавање) СРЦ Јаково(спортско рекреативни програм)- Београд
Планирани обухват ученика: Најмање 60% ученика свих одељења
Носиоци предвиђених садржаја и активности: Директор школе,стручни вођа пута и одељенске старешине
Трајање:Једнодневна екскурзија
Путни правац:Београд Пећинци Јаково манастир Фенек Јаково- Београд
Техничка организација: директор школе и туристичка агенција
Начин финансирања: родитељи финансирају трошкове извођења екскурзије
План дежурстава наставника и ученика: Све одељенске старешине су дежурне током извођења екскурзије, као и по три ученика из одељења које ће именовати одељенски старешина.понашање на екскурзији ће бити регулисано и Правилима понашања ученика на екскурзијама са којима ће их одељенски старешина упознати пре поласка.
Време реализације: септембар октобар 2009.
ОШ Радомир Јовановић
Београд
Програм екскурзије за други разред
Образовно васпитни циљеви:
- Непосредно упознавање појава и односа у природној и друштвеној средини
- Упознавање културног, историског и духовног наслеђа и привредних достигнућа која су у вези са делатношћу школе
- Проучавање објеката и феномена у природи
- Уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
- Упознавање начина живота и рада у појединим крајевима
- Развијање позитивног односа према националним, културним, етичким и естетским вредностима
- Развијање позитивног односа према спортским потребама и навикама, позитивним социјалним односима
- Схватање значаја здравља и здравих стилова живота
- Развијање интересовања за природу и изграђивање еколошких навика
- Подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
Садржаји екскурзије:
Садржаји екскурзије ће се реализовати у оквиру предвиђенихдестинацијаБеоград Вршац (обилазак истоимене школе и сусрет са ученицима), Народни музеј(обилазак етнографске збирке и стеријине собе) Владичански двор (панорамско разгледање) Стеријина кућа (панорамско разгледање) манастир Месић (кратко упознавање са историографским чињеницама и разгледање фрескосликарства) Вршачки брег (панорамско разгледање Баната и спортско рекреативни програм) Београд
Планирани обухват ученика: Најмање 60% ученика свих одељења
Носиоци предвиђених садржаја и активности: Директор школе,стручни вођа пута и одељенске старешине
Трајање:Једнодневна екскурзија
Путни правац::Београд Вршац манастир Месић Вршачки брег Београд
Техничка организација: директор школе и туристичка агенција
Начин финансирања: родитељи финансирају трошкове извођења екскурзије
План дежурстава наставника и ученика: Све одељенске старешине су дежурне током извођења екскурзије, као и по три ученика из одељења које ће именовати одељенски старешина.понашање на екскурзији ће бити регулисано и Правилима понашања ученика на екскурзијама са којима ће их одељенски старешина упознати пре поласка.
Време реализације: септембар октобар 2009.
ОШ Радомир Јовановић
Београд
Програм екскурзије за трећи разред
Образовно васпитни циљеви:
- Непосредно упознавање појава и односа у природној и друштвеној средини
- Упознавање културног, историског и духовног наслеђа и привредних достигнућа која су у вези са делатношћу школе
- Проучавање објеката и феномена у природи
- Уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
- Упознавање начина живота и рада у појединим крајевима
- Развијање позитивног односа према националним, културним, етичким и естетским вредностима
- Развијање позитивног односа према спортским потребама и навикама, позитивним социјалним односима
- Схватање значаја здравља и здравих стилова живота
- Развијање интересовања за природу и изграђивање еколошких навика
- Подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
Садржаји екскурзије:
Садржаји екскурзије ће се реализовати у оквиру предвиђенихдестинацијаБеоград Бранковина (обилазак школе, гроба Десанке Максимовић, цркве задужбине породице Ненадовић , вајата) Ваљево (обилазак Тешњара, старог занатско трговачког центра), Народног музеја и Муселимовог конака) фабрикаВОДА ВОДА (панорамско разгледање) Београд
Планирани обухват ученика: Најмање 60% ученика свих одељења
Носиоци предвиђених садржаја и активности: Директор школе,стручни вођа пута и одељенске старешине
Трајање:Једнодневна екскурзија
Путни правац::Београд Бранковина Ваљево -Врујци Београд
Техничка организација: директор школе и туристичка агенција
Начин финансирања: родитељи финансирају трошкове извођења екскурзије
План дежурстава наставника и ученика: Све одељенске старешине су дежурне током извођења екскурзије, као и по три ученика из одељења које ће именовати одељенски старешина.понашање на екскурзији ће бити регулисано и Правилима понашања ученика на екскурзијама са којима ће их одељенски старешина упознати пре поласка.
Време реализације: септембар октобар 2009.
ОШ Радомир Јовановић
Београд
Програм екскурзије за четврти разред
Образовно васпитни циљеви:
- Непосредно упознавање појава и односа у природној и друштвеној средини
- Упознавање културног, историског и духовног наслеђа и привредних достигнућа која су у вези са делатношћу школе
- Проучавање објеката и феномена у природи
- Уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
- Упознавање начина живота и рада у појединим крајевима
- Развијање позитивног односа према националним, културним, етичким и естетским вредностима
- Развијање позитивног односа према спортским потребама и навикама, позитивним социјалним односима
- Схватање значаја здравља и здравих стилова живота
- Развијање интересовања за природу и изграђивање еколошких навика
- Подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
Садржаји екскурзије:
Садржаји екскурзије ће се реализовати у оквиру предвиђенихдестинацијаБеоград Сремски Карловци (разгледање главног трга и фонтане Четири лава, гимназије, Богословије, Саборне цркве) Петроварадинска тврђава (панорамско разгледање и посета Природњачком музеју) Сремска Каменица ( обилазак куће Ј.Ј.Змаја) Нови Сад (панорамско разгледање Трга Светозара Милетића) манастир Хопово (кратак историографски приказ и разгледање фрескосликарства) Београд
Планирани обухват ученика: Најмање 60% ученика свих одељења
Носиоци предвиђених садржаја и активности: Директор школе,стручни вођа пута и одељенске старешине
Трајање:Једнодневна екскурзија
Путни правац::Београд Сремски Карловци Петроварадин Сремска Каменица Нови Сад манастир Хопово Београд
Техничка организација: директор школе и туристичка агенција
Начин финансирања: родитељи финансирају трошкове извођења екскурзије
План дежурстава наставника и ученика: Све одељенске старешине су дежурне током извођења екскурзије, као и по три ученика из одељења које ће именовати одељенски старешина.понашање на екскурзији ће бити регулисано и Правилима понашања ученика на екскурзијама са којима ће их одељенски старешина упознати пре поласка.
Време реализације: септембар октобар 2009.
ОШ Радомир Јовановић
Београд
Програм екскурзије за пети разред
Образовно васпитни циљеви:
- Непосредно упознавање појава и односа у природној и друштвеној средини
- Упознавање културног, историског и духовног наслеђа и привредних достигнућа која су у вези са делатношћу школе
- Проучавање објеката и феномена у природи
- Уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
- Упознавање начина живота и рада у појединим крајевима
- Развијање позитивног односа према националним, културним, етичким и естетским вредностима
- Развијање позитивног односа према спортским потребама и навикама, позитивним социјалним односима
- Схватање значаја здравља и здравих стилова живота
- Развијање интересовања за природу и изграђивање еколошких навика
Подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
Садржаји екскурзије:
Садржаји екскурзије ће се реализовати у оквиру предвиђенихдестинација1. данБеоград Зајечар (обилазак Народног музеја и Беговог конака, по могућуству обилазак Попове плаже) Гамзиград (обилазакFeliks Romulijane)- Зајечар (ноћење)
2.дан Ђердап (обилазак хидроелектране и националног парка) Неготин (обилазакстарог језгра града, Музеја хајдук Вељка и Конака кнеза Тодорчета и Куће Стевана Мокрањца) Лепенски вир ( обилазак археолошког локалитета) Голубац (панорамско разгледање тврђавеи манастира Тумане) Београд
Планирани обухват ученика: Најмање 60% ученика свих одељења
Носиоци предвиђених садржаја и активности: Директор школе,стручни вођа пута и одељенске старешине
Трајање:Дводневна екскурзија
Путни правац::1. данБеоград Зајечар Гамзиград- Зајечар
2.дан Ђердап Неготин Лепенски вир Голубац Београд
Техничка организација: директор школе и туристичка агенција
Начин финансирања: родитељи финансирају трошкове извођења екскурзије
План дежурстава наставника и ученика: Све одељенске старешине су дежурне током извођења екскурзије, као и по три ученика из одељења које ће именовати одељенски старешина.понашање на екскурзији ће бити регулисано и Правилима понашања ученика на екскурзијама са којима ће их одељенски старешина упознати пре поласка.
Време реализације: септембар октобар 2009.
ОШ Радомир Јовановић
Београд
Програм екскурзије за шести разред
Образовно васпитни циљеви:
- Непосредно упознавање појава и односа у природној и друштвеној средини
- Упознавање културног, историског и духовног наслеђа и привредних достигнућа која су у вези са делатношћу школе
- Проучавање објеката и феномена у природи
- Уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
- Упознавање начина живота и рада у појединим крајевима
- Развијање позитивног односа према националним, културним, етичким и естетским вредностима
- Развијање позитивног односа према спортским потребама и навикама, позитивним социјалним односима
- Схватање значаја здравља и здравих стилова живота
- Развијање интересовања за природу и изграђивање еколошких навика
- Подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
Садржаји екскурзије:
Садржаји екскурзије ће се реализовати у оквиру предвиђених дестинацијаБеоград Текериш ( разгледање спомен парка) манстир Троноша Тршић (посета родне куће Вука Караџића, објеката везаних за Вуков сабор, спортско рекреативни програм) Бања Ковиљача (панорамско разгледање парка и двора краља Петра Карађорђевића) - Београд
Планирани обухват ученика: Најмање 60% ученика свих одељења
Носиоци предвиђених садржаја и активности: Директор школе,стручни вођа пута и одељенске старешине
Трајање:Једнодневна екскурзија
Путни правац::Београд Текериш манстир Троноша Тршић Бања Ковиљача- Београд
Техничка организација: директор школе и туристичка агенција
Начин финансирања: родитељи финансирају трошкове извођења екскурзије
План дежурстава наставника и ученика: Све одељенске старешине су дежурне током извођења екскурзије, као и по три ученика из одељења које ће именовати одељенски старешина.понашање на екскурзији ће бити регулисано и Правилима понашања ученика на екскурзијама са којима ће их одељенски старешина упознати пре поласка.
Време реализације: септембар октобар 2009.
ОШ Радомир Јовановић
Београд
Програм екскурзије за седми разред
Образовно васпитни циљеви:
- Непосредно упознавање појава и односа у природној и друштвеној средини
- Упознавање културног, историског и духовног наслеђа и привредних достигнућа која су у вези са делатношћу школе
- Проучавање објеката и феномена у природи
- Уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
- Упознавање начина живота и рада у појединим крајевима
- Развијање позитивног односа према националним, културним, етичким и естетским вредностима
- Развијање позитивног односа према спортским потребама и навикама, позитивним социјалним односима
- Схватање значаја здравља и здравих стилова живота
- Развијање интересовања за природу и изграђивање еколошких навика
- Подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
Садржаји екскурзије:1. данБеоград манастир Раваница Зајечар (обилазак Народног музеја и Беговог конака, по могућуству обилазак Попове плаже) Гамзиград (обилазакFeliks Romulijane)- Лепенски вир (ноћење)
2. дан:Лепенски вир (разгледање археолошког налазишта) Ђердап (разгледање хидроелектране и националног парка) Сребрно језеро (спортско рекреативни програм) - Београд
Планирани обухват ученика: Најмање 60% ученика свих одељења
Носиоци предвиђених садржаја и активности: Директор школе,стручни вођа пута и одељенске старешине
Трајање:Дводневна екскурзија
Путни правац : 1. дан:Београд манастир Раваница Зајечар Гамзиград- Лепенски вир (ноћење)
2. дан : Лепенски вир Ђердап Сребрно језеро - Београд
Техничка организација: директор школе и туристичка агенција
Начин финансирања: родитељи финансирају трошкове извођења екскурзије
План дежурстава наставника и ученика: Све одељенске старешине су дежурне током извођења екскурзије, као и по три ученика из одељења које ће именовати одељенски старешина.понашање на екскурзији ће бити регулисано и Правилима понашања ученика на екскурзијама са којима ће их одељенски старешина упознати пре поласка.
Време реализације: септембар октобар 2009.
ОШ Радомир Јовановић
Београд
Програм екскурзије за осми разред
Образовно васпитни циљеви:
- Непосредно упознавање појава и односа у природној и друштвеној средини
- Упознавање културног, историског и духовног наслеђа и привредних достигнућа која су у вези са делатношћу школе
- Проучавање објеката и феномена у природи
- Уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
- Упознавање начина живота и рада у појединим крајевима
- Развијање позитивног односа према националним, културним, етичким и естетским вредностима
- Развијање позитивног односа према спортским потребама и навикама, позитивним социјалним односима
- Схватање значаја здравља и здравих стилова живота
- Развијање интересовања за природу и изграђивање еколошких навика
- Подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
Садржаји екскурзије :1. данБеоград Чачак (панорамско разгледање) Ужице (панорамско разгледање) Тара (обилазакШарганске осмице и Мећавника, националног парка, ноћење)
2. дан Чачак Краљево (панорамско разгледање) Крушевац ( разгледање града и обилазак цркве Лазарице) Куршумлија- Пролом бања (ноћење)
3. данЂавоља варош (разгледање природног феномена)- Ниш (панорамско разгледање и обилазак Ћеле куле) Београд
Планирани обухват ученика: Најмање 60% ученика свих одељења
Носиоци предвиђених садржаја и активности: Директор школе,стручни вођа пута и одељенске старешине
Трајање:Тродневна екскурзија
Путни правац: 1. данБеоград Чачак Ужице Тара
2. дан Чачак Краљево Крушевац Куршумлија
3. дан Куршумлија Ђавоља варош Ниш - Београд
Техничка организација: директор школе и туристичка агенција
Начин финансирања: родитељи финансирају трошкове извођења екскурзије
План дежурстава наставника и ученика: Све одељенске старешине су дежурне током извођења екскурзије, као и по три ученика из одељења које ће именовати одељенски старешина.понашање на екскурзији ће бити регулисано и Правилима понашања ученика на екскурзијама са којима ће их одељенски старешина упознати пре поласка.
Време реализације: септембар октобар 2009.
Непосредно упознавање појава и односа у природној и друштвеној средини
Уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
Упознавање начина живота и рада у појединим крајевима
Развијање позитивног односа према националним, културним, етичким и естетским вредностима
Развијање позитивног односа према спортским потребама и навикама, позитивним социјалним односима