Pozicioniranje je mesto koje proizvod (kompanija) zauzima na svom tržištu, a određuje se načinom kako ga doživljava ciljno tržište.
Kod izbora strategije pozicioniranja neophodno je poći od kupaca i njihovih stavova prema proizvodu.
Najčešće strategije koje preduzeća koriste za pozicioniranje na tržištu su:
1.Biti broj jedan
Cilj ove strategije je da kompanija bude prva u svojim aktivnostima. Ljudi obično pamte one koji su u nečemu prvi.
2.Naći rupu na tržištu
Ovo je strategija koju koriste kompanije koje kasnije ulaze na neko tržište. One vrlo teško mogu primeniti prvu strategiju. Alternativa im je da traže nepokriveni deo tržišta tzv. "rupu na tržištu".
3.Repozicioniranje konkurenata
Ukoliko na tržištu ne postoji slobodan prostor za ulazak, jedina mogućnost za kompaniju koja na njega ulazi je napad na konkurente, ukazivanje na njihove slabosti i isticanje sopstvene superiornosti. To je filozofija strategije repozicioniranja.