SAN HOZE, Kalifornija, 18. februar 2004. Cisco Systems je najavio novi talas primamljivih proizvoda i rešenja za svoj sistem Internet Protocol (IP) Communications koji u punoj meri koriste objedinjenu mrežu za prenos glasa, video zapisa i podataka radi dostizanja iskustva komunikacije obogaćene medijima.
Današnja najava obuhvata uzbudljivo novo rešenje za video telefoniju i značajna poboljšanja za konferencije, bezbednost i migraciju sistema pomoću Cisco AVVID (arhitekture za prenos glasa, videa i integrisanih podataka). Ova nova rešenja su pokretači za veću efikasnost komuniciranja i poslovanja i povećanu bezbednost poslovnih organizacija.
Video telefonija uvećava koeficijent produktivnosti
Uz nagrađivani Cisco IP PBX, Cisco CallManager verzije 4.0, predstavljeno je novo rešenje za povećanje produktivnosti pod imenom Cisco VT Advantage verzije 1.0 koji dozvoljava transparentno dodavanje interpersonalnih video sesija običnim telefonskim pozivima. Uz Cisco VT Advantage i Cisco CallManager 4.0, korisnici mogu da po povoljnoj ceni naprave instant video vezu sa već poznatim mogućnostima koje nudi Cisco IP Phone kao što su poziv na čekanju, transfer i konferencijska veza. Cisco VT Advantage koristi fleksibilnost protokola IP kako bi obezbedio video i zvuk televizijskog kvaliteta što do sada nije bila moguće na većini sistema za video konferencije.
Globalni telekomunikacioni operater, Orange Caraibes, koji je deo kompanije Orange Group koristi Call Manager 4 i Cisco Video Telephony od 3. decembra za komunikaciju između ostrva Gvadalupe, Martinika, Dominike, Francuske Gvajane i Dominikanske republike. Reakcija rukovodilaca na ovu tehnologiju je bila veoma pozitivna. "Donošenje odluka je bolje kada izvesni važni poslovni razgovori imaju lice" rekao je Mr Raimond, direktor Orange Caraibe "Veoma lako se koristi, radi na postojećim uređajima tako da ne morate da se navikavate na novi aparat i zauzima relativno mali deo propusnog opsega. Slika je jasna kao da je osoba zaista tu tako da su nam putni troškovi već značajno smanjeni. Imamo oko 30 IP i bežičnih IP telefona, 50 Softphone aparata i 10 konferencijskih sistema i svi su spojeni na istoj IP komunikacionoj mreži. Naš sledeći korak će biti da pružimo ovo tehnološko iskustvo svojim klijentima kroz ponudu združenih usluga," nastavio je on.
"Cisco VT Advantage unosi video u svakodnevnu međusobnu komunikaciju," rekao je predstavnik J.P. Morgan Chase & Co., vodeće firme za pružanje globalnih finansijskih usluga koja je realizovala Cisco IP Communications sistem i trenutno koristi Cisco VT Advantage. "Očigledno je da je Cisco VT Advantage ekonomično video rešenje koje je lako za upotrebu i koje će dovesti do poboljšane saradnje i produktivnosti naših službenika."
Kako radi Cisco VT Advantage
Cisco VT Advantage radi u zajednici sa više novih i postojećih stonih i sobnih sistema za video konferencije. Sastavni deo rešenja je Cisco IP Phone sa pridruženim personalnim računarom čime se korisniku pruža medijski bogato iskustvo video telefonije. Softver Cisco VT Advantage u paru sa Cisco universal serial bus (USB) kamerom pretvara personalni računar u video-telefonski uređaj. Za druge primene, isti video pozivi se mogu izvesti pomoću Cisco VT Advantage softvera i novih personalnih i sobnih video sistema za konferencije firme Tandberg, koji su posebno poboljšani za korišćenje uz Cisco CallManager. Cisco VT Advantage takođe podržava osnovnu integraciju Cisco CallManagera sa drugim Cisco AVVID partnerima i njihovim H.323 video prijemnicima dozvoljavajući klijentima da sačuvaju postojeću opremu.
"Kako se industrija kreće ka komunikaciji koja objedinjuje glas, video i podatke i prema saradnji, lični radni prostor sve više se obogaćuje medijima," izjavio je Chris Kozup, programski direktor službe tehnoloških istraživanja kompanije META Group.
"Sa porastom prihvatanja tehnologije od strane klijenata, integracija videa i telefonije će biti prirodan smer evolucije ka poboljšanju saradnje i povećanju efikasnosti sastanaka unutar kompanija."
Povećana bezbednost sistema
Brojna nova poboljšanja bezbednosti u Cisco CallManageru 4.0 uvećavaju samoodbrambene sposobnosti inteligentne Cisco mreže i pružaju bolju zaštitu sistemima Cisco IP Communications čineći kompaniju otpornijom. Novi digitalni sertifikati u skladu sa industrijskim standardima potvrđuju identitet mrežnih uređaja i štite od upada neovlašćenih korisnika sistema a enkripcija zasnovana na novim standardima koja je dodata u CallManageru 4.0 obezbeđuje privatnost glasovnih komukacija korisnika.
Bezbednost poslovanja takođe uvećava novi Cisco Security Agent (CSA), koji čini ključnu komponentu ukupne bezbednosne strategije kompanije Cisco. CSA obezbeđuje proaktivnu i prilagodljivu zaštitu Cisco IP telefonima, serverima i stonim računarskim sistemima. On objedinjuje više nivoa bezbednosne funkcionalnosti kombinujući sprečavanje upada u računar, proveru identiteta prilikom korišćenja Cisco IP telefona, distribuirani firewall, zaštitu od slanja zlonamernog koda sa mobilnih telefona, proveru integriteta operativnog sistema i objedinjenu evidenciju rada u jedinstven paket. Klijenti Cisco CallManagera 4.0, kao i proizvoda Cisco Unity i Cisco IP Contact Center, dobijaju sve ove dodatne nivoe zaštite i bezbednosti na svojim mrežama bez dodatnih troškova.
Nove mogućnosti migracije i zajedničkog rada
Sa novom ugrađenom podrškom za Q Signaling (Q.SIG) i Session Initiation Protocol (SIP) u CallManageru 4.0, sistem Cisco IP Communications može da radi sa postojećim sistemima i sa onima koji će se pojaviti u budućnosti. Q.SIG, svetski prihvaćen standard za signalizaciju u sistemima privatnih telefonskih centrala (PBX), pruža klijentima koji koriste CallManager 4.0 mogućnost da rade sa postojećom PBX opremom i finansijskim sistemima.
Podrška za SIP dozvoljava CallManageru 4.0 da radi sa raznovrsnim postojećim i budućim komunikacionim sistemima, u koje spadaju Cisco MeetingPlace, Cisco BTS 10200 softsvič i SIP proxy serveri kompanije Cisco i drugih proizvođača. Ovi dodaci, uz mogućnost rada sa glasom i videom sa H.323, olakšavaju klijentima da integrišu sisteme Cisco IP Communications sa postojećom opremom za prenos glasa i videa.
Rich Media Conferencing
Cisco je danas takođe predstavio novi Cisco MeetingPlace 8106 Rich-Media Conferencing Server. Cisco MeetingPlace pruža pogodnosti objedinjenog okruženja za držanje sastanaka sa prenosom glasa, videa i Web sadržaja pomoću protokola IP koristeći tehnologiju koju je Cisco dobio skorašnjom kupovinom kompanije Latitude Communications.
Cisco MeetingPlace omogućava korisnicima da učestvuju u audio i Web sastancima i da njima upravljaju preko svog uređaja Cisco IP Phone, običnog telefona ili PC računara. Korisnici Cisco IP telefona mogu lako da pregledaju rasporede, zakazuju audio sastanke i učestvuju u sastancima u realnom vremenu pomoću softverskih tastera na ekranu svog telefona. I Cisco VT Advantage i Cisco MeetingPlace su ključni elementi ukupne vizije kompanije Cisco sa ciljem omogućavanja klijentima komunikacije obogaćene medijima.
Cene i dostupnost
Softver Cisco CallManager 4.0 sa Cisco Media Convergence Serverom 7815 I-2000 košta 5.995,00 američkih dolara. Isporuka hardvera i softvera je počela. Cena za Cisco VT Advantage 1.0 je 190 dolara po korisniku, uključujući i USB kameru. Očekuje se da isporuka proizvoda počne u aprilu 2004 godine. Cisco MeetingPlace 8106 Rich Media Conferencing Server sa pridruženim softverom i korisničkim licencama košta od 60.995,00 dolara,a početak distribucije je zakazan za ovaj mesec.