Cilj ovog rada jeste da ukaže na moguću primenu asistivnih tehnologija u procesu adaptacije radnog mesta osobe sa invaliditetom, kao i da analizira moguće pravne i praktične mogućnosti za primenu.
Asistivne tehnologije obuhvataju svaki ajtem, deo opreme ili sistem koji se koristi u cilju poboljšavanja, održavanja ili povećavanja učinka osobe u realizaciji pojedinih svakodnevnih aktivnosti. Cilj asistivnih tehnologija na globalnom planu je da pomognu deci i odraslima sa hendikepom da žive, uče, rade i igraju se na što višem stepenu samostalnosti i nezavisnosti.
UPOTREBA PROGRAMA ZA 2D ANIMACIJU KROZ KORIŠĆENJE ACTION SKRIPTA U SVRHU REDIZAJNIRANJA, REPROGRAMIRANJA I PRILAGOđAVANJA KLASIČNIH VIDEO IGARA ZA DECU SA MOTORIČKIM OŠTEĆENJIMA
- naučni rad -
Ovaj projekat smo započeli pretpostavkom da iako kompjuterske igre najčešće služe za razbibrigu, njima je moguće razvijati određene sposobnosti. Razvoj sposobnosti bi trebalo da bude znatno bolji u kontrolisanim uslovima. Druga važana činjenica je da su kompjuterske igre komercijalne i da se izrađuju za prosečnog korisnika. U svetu, a naročito u SAD su se razvila dva pristupa problematici pristupačnosti softvera i to:
1. Dizajn za sve
2. Asistivne tehnologije
Još 2003. Godine na kongresu AAATE a vodile su se debate o praznini koja ostaje čak i onda kada ova dva pristupa u potpunosti zažive. Ta praznina je za ono vreme bila puko teoretisanje, ali se danas razvijene zemlje u kojima su ICT u potpunosti integrisane u sistem specijalnog obrazovanja zaista sučavaju sa GEP-on tj. prazninom koja je nastala.
word document
9 stranica
443 kb
Upotreba savremenih informatičkih pomagala u vaspitno-obrazovnom radu sa telesno invalidnom decom predškolskog uzrasta
- referat -
10. JISA kongres 2005 godine, Herceg Novi
Informatičke tehnologije pružaju mogućnost da deca sa telesnim invaliditetom mnogo lakše dođu do potrebnih znanja na konstruktivan i zanimljiv način.
Telesni invaliditet ne mora da sprečava decu i u razvoju intelektualnih sposobnosti.
Računar predstavlja adekvatnog saveznika u uvežbavanju motornih, kognitivnih, perceptivnih i drugih sposobnosti deteta. U vaspitno obrazovnom radu računar ne predstavlja cilj već sredstvo putem koga se dolazi do rezultata rada.
Igra i igračke deteta sa posebnim potrebama predškolskog uzrasta
- Naučni rad -
Igračke su osnovno sredstvo koje se koristi u okviru vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta. U ovom radu obratićemo pažnju na nekoliko faktora koji su esencijalno bitni za pospešivanje razvoja deteta:
način i svrsishodnost upotrebe igračaka
vrste i osobine igračaka
Način upotrebe igračaka, kao i izbor adekvatne igračke mora pratiti razvojni kontekst, bilo da se njihova upotreba vezuje za defektološku procenu, tretman ili vaspitno obrazovni rad sa decom predškolskog uzrasta.