Svedoci smo zadnjih nekoliko decenija, intenzivno od sedamdesetih godina prošlog veka, još intenzivnije posle petooktobarskih promena, neverovatno pompezno i slavodobitnički najavljivanih dolazaka stranih investitora.
Savremene organizacije i pojedinci sve više se bave karijerom i njenim razvojem. Značaj karijere proizilazi i iz činjenice da se preko nje najjače i najočiglednije povezuju i objedinjuju individualni i organizacioni ciljevi i interesi.
Pozicioniranje na ciljnom tržištu predstavlja korišćenje elemenata marketing miksa (proizvod, cena, promocija, distribucija) u različitim kombinacijama kako bi se ponuda kompanije razlikovala od konkurentske.
Lideri postoje svuda, u sportu, politici, kulturi i biznisu... Efikasno vođenje zahteva od lidera da budu dobri psiholozi, komunikatori i animatori, da bi znali da rade sa ljudima, da ih ubede i povedu napred, ka postavljenim ciljevima. Moraju da budu dobri vizionari i prognozeri.
Investicije predstavljaju osnovni preduslov naučno-tehnološkog, a time i društvenog progresa. Pod investicijama u najširem smislu podrazumevaju se sva ulaganja u proširenu reprodukciju, odnosno ulaganja u:
Osnovna sredstva (transportna sredstva i saobraćajnu infrastrukturu);
Obrtna sredstva (dopunska), kao uslov za aktiviranje izgrađenih objekata;
Izgradnju i usavršavanje kadrova;
Istraživačko-razvojnu delatnost (istraživanje tržišta, razvoj transportnih usluga, tehnologije, sredstava za proizvodnju, usavršavanje organizacije i metoda rada itd);