Ime: Šifra:    Novi član?    Zaboravljena šifra?



- GEO-CRADLE
- akcija
- atmosfera
- električni skuteri
- grejanje
- intervju
- ispitivanja
- kampanje
- obrazovanje
- projekti
- propisi
- turizam
- urbanizam
- vesti
- vode
- zagađenje











CENOVNIK
OZNAKA Cena čitanja CELOG teksta
Besplatno
1 dinar
50 dinara
100 dinara

Ukupno članova: 9112
Najnovi član: uros:dd

Najnoviji tekstovi:

slika Počinje 17. Fastival nauke (Festival nauke)
slika Festival nauke: POČETAK REŠENjA PROBLEMA (Festival nauke)
slika FONIS-ov skup Studenti studentima (informatika)
slika Андреј Дробњаковић апсолутни победник на Међународној научној олимпијади у Сингапуру (matematika)
slika Naučni piknik u Arboretumu Šumarskog fakulteta u Beogradu (Festival nauke)
slika Такмичење из програмирања за ученике основних шола (programiranje)
slika Besplatne diskusije S2S iz informacione tehnologije (informatika)
slika Škola u veselim bojama, izvanredan projekat uređenja prostora u OŠ “Filip Kljajić Fića” (škole)
slika Letelica Indije sletela na Mesec (Kosmonautika)
slika Некада је градила Нови Београд, а сада у 101. Вера још трага за новим знањима (ličnosti)





REGISTRUJTE SE
i čitajte CELE besplatne tekstove!
Obavestite prijatelja








Pretraži magazin po:
ekologija:::električni skuteri
25. april. 2019.

Električni skuter - borac protiv gužve i zagadjenja


     
      Na ulicama srpskih gradova, prvo stidljivo, a onda u sve većem broju, pojavili su se električni skuteri koji kod prolaznika izazivaju interesovanje i divljenje.
      Slične reakcije smo imali i mi, pa smo radi naše i vaše informisanosti zatražili više informacija o njima od direktora njihovog distributera Citycoco-a Petra Price.
      "Električni skuteri su jednostavno superiorniji na mnogo načina u gradskim putovanjima u odnosu na ostala vozila, služe svrsi veličanstveno, dovode nas na odredište bez nepotrebnih gubitaka energije, vremena i bez zagađenja", kaže Prica za portal www.ZNANjE.rs.
      Kada Citycoco tiho prođe pored Vas, zaljubićete se na prvi pogled! Ergonomski dizajn, kompaktan izgled, široke gume i atraktivne boje nateraće Vas da se okrenete. Pomislićete da ste upravo videli minijaturni Harley, kako ga mnogi nazivaju. Međutim, nije sve u lepoti …
     
      Tehničke karakteristike
     
      On je precizirao da Citycoco skuter ide na električni pogon, da ga pokreće elektromotor snage 1.550 W i 95 Nm obrtnog momenta, koji daje maksimum snage u svakom trenutku.
      Smeštaj elektromotora u zadnjem točku eliminiše prenosni sklop i gubitke u prenosu. Motor napaja nanovija Li-ion polimerna baterija, kapaciteta 20Ah i obezbeđuje autonomiju skutera između 40 i 70 km. Baterija se lako demontira i montira na moped, punjenje nije vezano za moped i ne iziskuje posebne uslove. Baterija se puni na bilo kojoj utičnici gradske mreže adapterom veličine punjača laptopa, moguće ga je poneti i dopunjavati bateriju po potrebi, a time i povećati automoniju.
      Maksimalna brzina skutera je 45 km/h, što je idealna varijanta za kretanje kroz gradske gužve. Gume dimenzija 225/55 R8 obezbeđuju sigurnost tokom vožnja i vrhunsku stabilnost i okretnost mopeda. Snažni hidraulični sistem disk kočnica i ogibljenje oba točka obezbeđuju sigurnost i udobnost. Skuter je opremljen svetlosnom i zvučnom signalizacijom, a u skladu sa zakonodavstvom atestiran je za učešće u saobraćaju u Srbiji. Obezbeđen je protiv krađe mehaničkom zaštitom i efikasnim alarmnim sistemom.
      Dužina od 1.756 mm i 700mm širine omogujuću lako parkiranje u gradskim uslovima. Citycoco emituje minimalan nivo buke, jednak zvuku koju emituje guma na kolovozu, dok je emisija štetnih gasova 0 (nula!).
      Šik dizajn, tehničke karakteristike, gabariti, mobilnost, ekonomičnost i uticaj na očuvanje okoline, definitivno svrstavaju Citycoco skuter u kategoriju vozila namenjenu urbanom saobraćaju, koje omogućuje lagano kretanje kroz gužve uz minimalne troškove i utrošak vremena, bez zagađivanja. Citycoco je širom sveta već osvojio gradske putnike umorne od gužvi u saobraćaju i iscrpljene plaćanjem skupog goriva, koje najčešće troše na zagađenje, zaglavljeni u saobraćaju ili tražeći parking, objasnio je Prica.
     
      Ekološke karakteristike
     
      Pitali smo i za ekološke osobine ovog vozila, ali i za ukupan stav preduzeća prema klimatskim promenama pod uticajem saobraćajnih vozila, na šta Prica odgovara da istraživanja pokazuju da je upotreba motocikala i skutera sa SUS motorom u gradskim uslovima korisna za sve, čak i za vozače automobila. U jednom takvom istraživanju, prelazak samo 10% vozača sa upotrebe automobila na skuter, dovodi do smanjenja zagušenja u saobraćaju za 40% za sva vozila, uključujući i automobile.
      Ovakva promena utiče na pad emisije ugljen dioksida od 6%. Ponavljamo, istraživanje se odnosi na dvotočkaše sa motorima sa SUS sagorevanjem. Ukoliko se gradski putnici odluče za upotrebu motocikla na električni pogon, sa sigurnošću se može reći da će se smanjenje emisije ugljen dioksida kretati iznad 20%. Uticaj zamene malog broja automobila skuterima je tako veliki jer se upotrebom dvotočkaša protok vozila zagušenim gradskim ulicama drastično uvećava. Svedoci smo ekspanzije populacije u gradskim sredinama, pri čemu infrastruktura, odnosno saobraćajnice, ostaju iste. U prostor koji i najmanji automobil zauzima na kolovozu staju bar dva električna skutera koji se gradskim ulicama kreću mnogo agilnije od automobila. Gradske vlasti Kopenhagena su tačno utvrdile da biciklističkom stazom pored kolovozne trake, prođe 8X veći broj putnika svakog jutra u poređenju sa automobilima na istom kolovozu.
      Kada se ovome doda sposobnost kretanja dvotoškaša (zbog malih dimenzija vozila) pored automobila (uključujuči i električne) koji čekaju na semaforu ili u saobraćajnoj gužvi, dvotočkaši su još efikasniji u agilnosti i sposobnosti kretanja gradskim ulicama.
      Sa stanovišta potrošnje energije, čak i električni automobili se ne mogu takmičiti sa električnim skuterima. Vozaču elektro skutera verovatno je potrebno manje energije za stizanje do cilja kroz gužvu u saobraćaju, nego što je električniom automobilu potrebno da izađe sa parkinga.
      Pored toga, električni skuteri nisu samo efikasniji, već su i zabavniji. Vozači koji svakodnevno putuju električnim skuterom tvrde da im vožnja donosi radost i predstavlja uživanje; objasnio je Prica.
      On je još dodao da "mnogi među nama nisu svesni čenjenice da je kvalitet vazduha u Srbiji na vrlo niskom nivou, uprkos tome što je naša industrija skoro pa nepostojeća" i podsetio da podatke o tome redovno prikuplja Agencija za zaštitu životne sredine i da objavljuje redovne godisnje izveštaje.
      "Pitamo se šta uraditi, kako zaustaviti degradaciju planete i jedinog životnog prostora koji imamo.
      Predlažemo da prvo pođemo od sebe i svojih postupaka! “Citycoco električna vozila” je društveno odgovorna kompanija čija je ideja vodilja očuvanje planete budućim generacijama. Svoj doprinos dajemo na taj način što pružamo urbanom putniku izbor između vozila sa SUS motorom i vozila na električni pogon. Od vozila na električni pogon koja se nude na svetskom tržištu, naš izbor su električni skuteri", zaključio je Prica.
     
     

     
     

www.ZNANjE.rs








AKTIVNI OGLASI:

PosloviNudim znanjeTražim znanje

Najnoviji blogovi:

18. 10. 2022.
Vladan
- Koji su idealni uslovi za rast svekrvinog jezika?
22. 09. 2022.
Vladan
- Šta učiniti kada vam se pred važan događaj pojavi herpes na usni?
30. 06. 2022.
Vladan
- Da li imate isti ukus kao kraljica Elizabeta pri izboru kućnih ljubimaca?
07. 06. 2022.
Vladan
- Prag - najstarija evropska prestonica posmatrana iz drugog ugla
21. 08. 2021.
Vladan
- Kako skuvati savršen pirinač na ringli šporeta?
16. 08. 2021.
Vladan
- Da li sasi voda zaista ubrzava mršavljenje?
29. 03. 2021.
Vladan
- Kako rade Internet pretraživači?
29. 12. 2020.
Vladan
- Šta radi armirač?
30. 11. 2020.
Vladan
- Kako „pasivne kuće“ doprinose energetskoj efikasnosti
23. 11. 2020.
Vladan
- Stvari koje bi trebali da znate ukoliko nameravate da započnete proizvodnju organske hrane




Vaš ID :
Prisutni na sajtu:


 


Ukupno prisutno na sajtu: 2
Prijavljeni: 0 ||| Gosti: 2




© 1999. - 2024.
Digitalna Srbija pravi
Sva prava zadržana ||| All rights reserved
-||-